مجله سبز

مجله سبز

مجله سبز

مجله سبز

دلایل ترس از زایمان طبیعی

جنیندلایل ترس از زایمان طبیعیزایمان طبیعیمامائیماماییمجله پزشکینوزادپز

تحقیقات پژوهشگران بر روی بیش از ۱۵۰ کشور دنیا نشان می‌دهد که در هر حال حاضر به طور متوسط از هر ۵ خانم باردار، ۱ نفر از آنها به عمل سزارین گرایش دارند.

بعضی از خانم ها بنابه دلایل مختلفی از زایمان طبیعی می ترسند و به همین دلیل به دنبال عمل سزارین هستند. از جمله مهمترین دلایل ترس از زایمان طبیعی عبارتند از:

  • درد زایمان: یکی از دلایل عمده ترس و هراس از زایمان طبیعی، درد زیاد هنگام زایمان است. البته این روند طبیعی است و در صورتیکه مادر در مورد شرایط و روند درد زایمان و روش های کنترل آن آگاهی داشته باشد، تحمل این دردها برایش راحت تر می شود. بطور مثال یادگیری تکنیک های تنفسی مخصوص زایمان می‌تواند در کاهش این دردها تاثیر داشته باشد. اما بعد از تولد نوزاد این دردها کاملاً از بین می روند.
  • ترس از خطرات زایمان طبیعی: گاهی اوقات بعضی از خانم ها به دلیل اینکه از دوست و آشنا در مورد زایمان طبیعی حرف‌هایی شنیده‌اند، از این زایمان می‌ترسند و این نگرانی را پیدا می‌کنند که اگر فرزندشان به موقع نچرخد و نتوانند زایمان طبیعی را انجام دهند، آن وقت چه می‌شود؟ به همین دلیل به عمل سزارین اصرار می‌کنند. این ترس بیشتر به سراغ افرادی می‌آید که برای اولین بار می‌خواهند زایمان انجام دهند. انتخاب پزشک حاذق و اطمینان از وضعیت جنین می تواند در کاهش و از بین بردن این ترس تاثیر داشته باشد.
  • ترس از آسیب رسیدن به جنین: بعضی از مادرها فکر میکنند که زایمان طبیعی و عبور از کانال زایمان ممکن است به اعضای بدن جنین و به‌ویژه سر او آسیب وارد کند. در صورتیکه این شرایط به صورت عادی نگران کننده نیست

نینی سایت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.