مجله سبز

مجله سبز

مجله سبز

مجله سبز

خصوصیات گروه خونی o


اهدا خونخونسوالات پزشکیمجله پزشکیویژگی های گروه خونی oپزشکیگروه خونیگروه خو

گروه خونی O

این گروه خونی قدیمی ترین و رایج ترین گروه خونی است که از ۵۰ هزار سال پیش تاکنون در رگ های انسان ها جریان داشته است. بررسی ها نشان داده اند گروه خونی انسان های اولیه O بوده و با توجه به اینکه آنها بیشتر گوشتخوار بوده اند، پس بدنشان با این ماده غذایی سازگار شده است. معده افرادی که گروه خونی O دارند اسید و تمام آنزیم های لازم برای هضم پروتئین های حیوانی را به اندازه کافی تولید می کند. از سوی دیگر، گروه خونی O دهنده جهانی است اما فقط از گروه O می تواند خون دریافت کند. از دیگر مزیت های این گروه خونی، سیستم ایمنی قوی و متابولیسم خوب است.
جالب است بدانید سیستم ایمنی خوب و قوی این گروه، باعث می شود بیشتر به بیماری های خودایمنی مبتلا شوند و میزان ابتلا به آلرژی نیز به همین علت در آنها بالاتر است. دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی O به راحتی با غذاهای جدید سازگار نمی شود و جز پروتئین با سایر گروه های غذایی مشکل دارد. اگرچه این عدم تحمل را نمی توان مسئول بروز مشکلات موثری در این افراد دانست، ولی ظاهرا در مقابل زخم های معده و اثنی عشر حساسیت بیشتری دارند.
از آنجا که دستگاه گوارش افراد دارای این گروه خونی با مصرف پروتئین مشکلی ندارد، میزان چربی دریافتی شان بالاست و به همین علت خطر ابتلا به گرفتگی شرایین و ناراحتی های قلبی عروقی در آنها افزایش می یابد. به کسانی که گروه خونی شان O است، توصیه می شود میزان مصرف پروتئین های حیوانی را کاهش دهند و سعی کنند سبزی را وارد برنامه غذایی شان کنند، در ضمن مراقب مصرف غلات، کلم و سبزی های خشک باشند زیرا بدن آنها در هضم گلوتن کمی دچار مشکل است. بطورکلی این گروه خونی با گوشت قرمز سازگاری بیشتری دارند. غذاهای دریایی هم برای آنها خوب است. در عین حال باید انواع لوبیا، سویا، قارچ و زیتون را با احتیاط مصرف کنند.
منبع: انجمن شیمی ایران


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.